Διακίνηση Ρευστών Διαθεσίμων κατά την Είσοδο ή Έξοδο από την ΕΕ

4 λεπτά ανάγνωσης
Διακίνηση ρευστών διαθεσίμων κατά την είσοδο ή έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και υποχρέωση δήλωσης ποσών από 10.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το The TaxRevenue Times στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα οικονομικά νέα
Προσθήκη στις Προτιμήσεις

Κάθε φυσικό πρόσωπο που εισέρχεται στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εξέρχεται από αυτό και μεταφέρει ρευστά διαθέσιμα αξίας ίσης ή μεγαλύτερης των 10.000,00 ευρώ, οφείλει να δηλώσει το ποσό αυτό στις αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους, μέσω του οποίου εισέρχεται ή εξέρχεται από την Κοινότητα, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1672 (L 167/6/12.05.2021). Εφόσον η χώρα εισόδου ή εξόδου από το κοινοτικό έδαφος είναι η Ελλάδα, η δήλωση γνωστοποίησης των ρευστών διαθεσίμων υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω ψηφιακής εφαρμογής.

Τι Θεωρούνται «Ρευστά Διαθέσιμα»

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κατηγορίες που περιλαμβάνονται στον όρο «ρευστά διαθέσιμα».

ΚατηγορίαΤι Περιλαμβάνει
ΜετρητάΧαρτονομίσματα και κέρματα που είναι σε κυκλοφορία ως μέσο συναλλαγής, ή που ήταν σε κυκλοφορία ως μέσο συναλλαγής και μπορούν ακόμη να αποτελέσουν αντικείμενο συναλλαγής
Διαπραγματεύσιμοι τίτλοι στον κομιστήΕπιταγές, γραμμάτια και παρόμοιοι τίτλοι
Χρυσός, κέρματαΚέρματα με περιεκτικότητα σε χρυσό τουλάχιστον 90%
Χρυσός, ράβδοιΡάβδοι χρυσού, όπως πλάκες, ψήγματα ή βώλοι, με περιεκτικότητα σε χρυσό τουλάχιστον 99,5%

Πότε Υποβάλλεται Δήλωση Συνοδευόμενων Ρευστών Διαθεσίμων

Κάθε φυσικό πρόσωπο που εισέρχεται ή εξέρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και μεταφέρει ρευστά διαθέσιμα αξίας ίσης ή μεγαλύτερης των 10.000,00 ευρώ, οφείλει να δηλώσει το ποσό αυτό στις αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους, μέσω του οποίου εισέρχεται στην ή εξέρχεται από την Κοινότητα, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1672. Στην Ελλάδα ο έλεγχος αυτός έχει εκχωρηθεί στις τελωνειακές αρχές.

Πώς Υποβάλλεται η Ηλεκτρονική Δήλωση

Τα φυσικά πρόσωπα που εισέρχονται ή εξέρχονται από το έδαφος της ΕΕ μέσω της Ελλάδας και υποχρεούνται σε υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης ρευστών διαθεσίμων, μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτή μέσω της σελίδας Δήλωση Ρευστών Διαθεσίμων της ΑΑΔΕ, στη διαδρομή Αρχική σελίδα, Ψηφιακές Υπηρεσίες, Τελωνειακές Υπηρεσίες, όπου επιλέγοντας «Είσοδος στην Εφαρμογή» μεταφέρονται απευθείας στην ηλεκτρονική εφαρμογή δήλωσης.

Πότε Επιτρέπεται η Χειρόγραφη Συμπλήρωση

Η μοναδική περίπτωση κατά την οποία επιτρέπεται η χειρόγραφη συμπλήρωση του εντύπου της δήλωσης συνοδευόμενων ρευστών διαθεσίμων είναι η μη διαθεσιμότητα της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή αυτής.

Πότε Οριστικοποιείται η Δήλωση

Η δήλωση συνοδευόμενων ρευστών διαθεσίμων οριστικοποιείται από τον τελωνειακό υπάλληλο με την εμφάνιση του ταξιδιώτη ενώπιον της αρμόδιας τελωνειακής αρχής και την επαλήθευση των στοιχείων του, μέσω του ταξιδιωτικού εγγράφου ταυτοποίησής του.

Ασυνόδευτα Ρευστά Διαθέσιμα

Στην περίπτωση που ασυνόδευτα ρευστά διαθέσιμα αξίας ίσης ή μεγαλύτερης των 10.000,00 ευρώ εισέρχονται στο έδαφος της ΕΕ ή εξέρχονται από αυτό, οι αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους μέσω του οποίου τα ρευστά διαθέσιμα εισέρχονται ή εξέρχονται από την ΕΕ δύνανται να απαιτούν από τον αποστολέα ή τον αποδέκτη τους, ή τον εκπρόσωπό τους κατά περίπτωση, να υποβάλει δήλωση γνωστοποίησης, εντός προθεσμίας που δεν υπερβαίνει τις 30 ημέρες, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2018/1672. Στην Ελλάδα ο έλεγχος αυτός έχει επίσης εκχωρηθεί στις τελωνειακές αρχές.

Πώς Υποβάλλεται η Δήλωση για Ασυνόδευτα Ρευστά Διαθέσιμα

Η δήλωση γνωστοποίησης ασυνόδευτων ρευστών διαθεσίμων δύναται να απαιτηθεί από την αρμόδια τελωνειακή αρχή. Μόνο σε αυτή την περίπτωση, ο αποδέκτης την υποβάλλει χειρόγραφα, μέσω της συμπλήρωσης του σχετικού εντύπου. Στο προσεχές διάστημα αναμένεται να καταστεί δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή και για αυτή την κατηγορία δήλωσης.

Σύγκριση: Συνοδευόμενα και Ασυνόδευτα Ρευστά Διαθέσιμα

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται συγκεντρωτικά οι βασικές διαφορές ανάμεσα στις δύο κατηγορίες δήλωσης.

ΣτοιχείοΣυνοδευόμενα Ρευστά ΔιαθέσιμαΑσυνόδευτα Ρευστά Διαθέσιμα
Ποιος τα μεταφέρειΟ ίδιος ο ταξιδιώτης, κατά την είσοδο ή έξοδό τουΤρίτος, χωρίς να συνοδεύονται από τον αποστολέα ή τον αποδέκτη
Υποχρέωση δήλωσηςΠάντοτε υποχρεωτική, εφόσον η αξία είναι ίση ή μεγαλύτερη των 10.000 ευρώΥποχρεωτική μόνο εφόσον απαιτηθεί από την αρμόδια αρχή
Προθεσμία υποβολήςΚατά την είσοδο ή έξοδο, ενώπιον της τελωνειακής αρχήςΈως 30 ημέρες από τη σχετική απαίτηση της αρχής
Τρόπος υποβολήςΗλεκτρονικά, μέσω myAADE, με χειρόγραφη υποβολή μόνο αν η εφαρμογή δεν είναι διαθέσιμηΧειρόγραφα, μέσω συμπλήρωσης εντύπου
ΟριστικοποίησηΜε φυσική παρουσία ενώπιον τελωνειακού υπαλλήλου και επαλήθευση ταξιδιωτικού εγγράφουΜε υποβολή του χειρόγραφου εντύπου από τον αποδέκτη

Πρόστιμο σε Περίπτωση Μη Συμμόρφωσης

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ή υποβολής ανακριβούς ή ελλιπούς δήλωσης, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ίσο με το 25% του ποσού των μη δηλωθέντων συνοδευόμενων ή ασυνόδευτων ρευστών διαθεσίμων.

Αρμόδια Αρχή

Στην Ελλάδα, την αρμοδιότητα ελέγχου της διακίνησης ρευστών διαθεσίμων ασκούν οι τελωνειακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Σε κοινοτικό επίπεδο, σχετικές πληροφορίες είναι διαθέσιμες στον διαδικτυακό τόπο Cash controls της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σχετικά Άρθρα

Τελευταία Νέα και Άρθρα

Οικονομικός έλεγχος λογαριασμών κοινής ωφέλειας και συναλλαγών για ασυνήθιστες πληρωμές και επιστροφές χρημάτων.

Ξέπλυμα μαύρου χρήματος μέσω λογαριασμών κοινής ωφέλειας: Τι εντόπισε η Αρχή

Ξέπλυμα μαύρου χρήματος μέσω λογαριασμών κοινής ωφέλειας εντόπισε η Α’ Μονάδα της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, μέσα από επιχειρησιακή ανάλυση υποθέσεων.

Δημοφιλή Θέματα

Θέματα που Μπορεί να σας Ενδιαφέρουν

Συνεχίστε με Χρήσιμα Θέματα